Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hotel van Ben Olaerts uit Opglabbeek staat maar liefst vijfmaal in top 20 Travellers’ Awards

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Hotel van Ben Olaerts uit Opglabbeek staat maar liefst vijfmaal in top 20 Travellers’ Awards Empty
BerichtOnderwerp: Hotel van Ben Olaerts uit Opglabbeek staat maar liefst vijfmaal in top 20 Travellers’ Awards   Hotel van Ben Olaerts uit Opglabbeek staat maar liefst vijfmaal in top 20 Travellers’ Awards Icon_minitimedi 28 jan 2014 - 19:28

Hotel van Ben Olaerts uit Opglabbeek staat maar liefst vijfmaal in top 20 Travellers’ Awards

Limburgs aards paradijs in Indonesië valt in de prijzen
dinsdag 28 januari 2014, 03u00

Auteur: Rudi Smeets

Hotel van Ben Olaerts uit Opglabbeek staat maar liefst vijfmaal in top 20 Travellers’ Awards Q6te

Hotel Lombok Lodge in Indonesië.
IF


OPGLABBEEK - Hotel Lombok Lodge in Indonesië eindigde vijfmaal in de top twintig van de TripAdvisor Travellers’ Awards. Het hotel werd ontworpen door de Limburgse architect Victor Simoni. Eigenaar en uitbater is gouwgenoot Ben Olaerts uit Opglabbeek.


TripAdvisor is een van de grootste reiswebsites ter wereld. Momenteel staan er zo’n 75 miljoen beoordelingen van toeristen van hotels online. Jaarlijks worden de Travellers’ Awards in diverse hotelcategorieën uitgereikt. In de zopas bekendgemaakte lijst eindigde Lombok Lodge vijf keer in de top twintig. Het hotel van Opglabbekenaar Ben Olaerts werd uit 2.512 Indonesische hotels gekozen als 9de Best Luxury Hotel, 11de Best Small Hotel en 15de Best Hotel for Romance.

Ook in de rangschikking voor heel Azië zijn de quoteringen uitstekend: 15de Hotel for Romance en 18de Best Small Hotel. Lombok Lodge bevindt zich in een paradijselijke omgeving en biedt vijfsterrenluxe. ‘Ik ben ongelooflijk blij met deze onderscheidingen’, zegt de 42-jarige eigenaar, die het hotel eind 2010 opende. ‘Mijn vrouw Anja en ik hebben altijd graag verre bestemmingen opgezocht. Zo is onze passie voor hotels ontstaan. We hadden een cateringzaak in Opglabbeek, maar na vijftien jaar vonden we dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging.’

Plaatselijke vaklui

Die vonden ze in Indonesië, waar ze meteen werden getroffen door de gastvrijheid en vriendelijkheid van de bevolking, de azuurblauwe zee en de ongerepte natuur. Ze voelden zich snel thuis, net als hun inmiddels achtjarig zoontje Olivier. Victor Simoni – de vader van acteur Matteo – tekende voor hen een concept met negen luxueus ingerichte lodgesuites, een restaurant en een zwembad, dat onlangs werd genomineerd als een van de mooiste zwembaden van Indonesië.

De plannen werden uitgevoerd door plaatselijke vaklui volgens lokale gewoonten met veel aandacht voor open ruimtes. ‘Ik nam de opdracht met plezier aan’, zegt Victor Simoni. ‘Een leuke anekdote: toen ik informeerde naar de bouwvoorschriften van Indonesië, kreeg ik als antwoord dat ik niet hoger mocht bouwen dan een palmboom. In België is dat toch een tikkeltje ingewikkelder.’ (lacht)

‘De beleving in Lombok Lodge kun je je niet voorstellen als je er niet bent geweest. Door de natuur, de rust en de excursiemogelijkheden kun je er een fantastische tijd doorbrengen.’

Onthaasten

‘De meeste mensen gaan ernaartoe om te onthaasten. Veertig procent van de gasten bestaat uit Europeanen’, zegt Olaerts. ‘Daarnaast komen er veel welgestelde Indonesiërs en buitenlanders die wonen en werken in Singapore, Hongkong en Jakarta. Niet verwonderlijk, want zij kunnen er na een drukke periode genieten van het strand, een catamarantochtje op zee, lekker eten en zoveel andere dingen die het leven mooi maken.’

www.thelomboklodge.asia

nieuwsblad.be
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Hotel van Ben Olaerts uit Opglabbeek staat maar liefst vijfmaal in top 20 Travellers’ Awards
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Setia wil het liefst in Jakarta blijven
»  Kane bij 3FM Awards
» BAM bouwt hotel in Indonesië
» Beeld en Geluid Awards voor 'De Oorlog'
» Indonesië genomineerd voor Zoover Awards 2012

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Reizen :: Reisinformatie-
Ga naar: