Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 ‘Wie kan ik nog vertrouwen’ rode draad eerste Indiëlezing

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

‘Wie kan ik nog vertrouwen’ rode draad eerste Indiëlezing Empty
BerichtOnderwerp: ‘Wie kan ik nog vertrouwen’ rode draad eerste Indiëlezing   ‘Wie kan ik nog vertrouwen’ rode draad eerste Indiëlezing Icon_minitimedo 22 maa 2012 - 18:24



‘Wie kan ik nog vertrouwen’ rode draad eerste Indiëlezing



Door Petra Hofmeester ⋅ 13/03/2012 - 19:22

In de Theaterzaal van het Woord in Amsterdam vond op de Internationale Vrouwendag de eerste Indië-lezing plaats. Het thema: Wie kan ik nog vertrouwen?

De middag werd georganiseerd door de stichtingen Herdenking Gevallenen en Slachtoffers in Nederlands-Indië Amstelveen, 4/5 mei comité Amsterdam Zuidoost, Nusantara Amsterdam en Gastdocenten WO II – Zuidoost Azië, gefaciliteerd door Bureau ProFor.

Historica Anneriet de Pijper lichtte een tipje van de roerige geschiedenis van de relatie tussen Nederland en Nederlands-Indië/Indonesië op. Marjan Bruinvels, gastdocent WO II, deelde haar verlies en leed door te vertellen over de geschiedenis van vrouwenkampen en de gevolgen hiervan op haar dagelijks bestaan. Ondanks alle ontberingen leerden de kleine kinderen toch taal, rekenen en schrijven in de kampen.

Diverse vragen uit de zaal maakten veel emoties los en zetten aan het denken. “Wie de geschiedenis niet kent, kent niet de toekomst.” Het einde van het koloniale tijdperk in Zuidoost Azië is Nederlandse geschiedenis: de Indië-lezing plaatste dit vaak vergeten deel van de Nederlandse geschiedenis succesvol op de kaart.

Amstelnieuws
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
‘Wie kan ik nog vertrouwen’ rode draad eerste Indiëlezing
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indiëlezing 8 maart 2016, OBA
» Indonesische Rode Kruis wil logo houden
» Met wederzijds vertrouwen naar diamanten huwelijksfeest
» Indonesië heeft grootste vertrouwen in de toekomst
» De rode kimono - Peter Andriesse

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: