Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB

Ga naar beneden 
+3
wujud
Boeroeng
LL
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB   Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Icon_minitimevr 3 jun 2011 - 12:53

Citaat :
- op het recept staat dat je fricadel pan met fijngemaakte aardappelen moest maken; een vrouw die daar ook stond te kijken zei dat zij het met brood maakten, in melk geweekt.. herkenning: ook wij gebruikten brood ipv kentang. Logisch toch? wij hadden wel brood over, maar we hadden geen kentang in huis

zo was dat bij ons thuis ook.. of met aardappelen of met brood en melk
misschien moet ik dat weer eens maken..
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB   Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Icon_minitimevr 3 jun 2011 - 14:15

ister ook foto in groter formaat, staat op dezelfde plek als wat andere admin steeds noemt, maar dan deel 2. ( clown beetje cryptisch... maar je bent slim genoeg om ze te vinden) males ikke.. hoop zooi wat meemoet.. Neutral en het is al zo warm..

enne, ik weet niet of mevrouw ook nangka heeft geproefd, ben niet gaan wachten daarop, moest de anderen steeds achterna sprinten Very Happy anders was ik ze kwijt en dan werden ze boos op mij..

Boeroeng: ister ook iets over pastei toetoep.. mijn bayis wisten nog dat opa en oma dat vroeger ook maakten (net als die fricadel) en als ik hen goed ken dan krijg ik dat straks ook voorgeschoteld yeah



Ik sprak ook iemand met een grote filmcamera, hij was van ATN TV Rotterdam en hun site is www.atntv.nl
moet nog kijken wat ze daar hebben aan filmmateriaal.
Er lopen heel wat filmers en fotografen rond op zo'n evenement...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB   Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Icon_minitimevr 3 jun 2011 - 15:00

Pastei pan tutup..... met zo'n zalige aangebakken laag bovenop van ....... fijngemaakte kentang en vooral die aangebakken korstjes....
stiekem eraf pulken, totdat ma het in de gaten had en ik met een bendol op mijn kop rondliep, want ze kon héél goed d'r knuisten gebruiken.
En die pastei pan tutup werd gemasak in zo'n ouderwetse grote anglo pan met deksel en op deksel zat ook arang en ik moest kipas. Maar de armen soms erg moe, dus werd de bovenkant alleen flink aangewakkerd, dus te snel gosong en de onderkant kreeg te weinig kipaswind, dus....alweer een bendol erbij.

Maar die inhoud lustte ik van geen kant. Zaten allemaal vleesjes in met kotot eraan (geen geld voor goed vlees) en daar gruwde ik van, dus altijd eruitpulken en proberen stiekem aan de honden te voeren. Ma was om de dooie dood niet achterlijk, dus kwam er dan alweer een nieuwe bendol erbij op mijn kop en als toetje een straf: net zo lang zitten tot het bord leeg was, soms wel tot het al héél donker en laat was.

Payah dese.

Ruilen mijn jeugd met hedendaags? Met automatische ditjes en datjes.... Never....
Overdoen mijn jeugd? Yes, en wel op dezelfde manier als toen, met bendol en al erbij. Bau arang bakar, kringet want je moest in de hitte ook nog eens vuurtjes stoken om te masak en als dank kreeg je gratis bendols op je kop... voor geen goud zou ik het gemist willen hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB   Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Icon_minitimevr 3 jun 2011 - 21:37

Pffff......voor mij was het de laatste dag. Morgenochtend snel tasje pakken en snel naar jazzfestival in Enkhuizen.......

En ik zie op foto's van Wujud dat ik ook 'betrapt' ben........

bier1
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB   Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Icon_minitimevr 3 jun 2011 - 22:02

Hoop foto's weer gemaakt vandaag zie ik, op jouw laatste TTF-dag, en morgen gelijk weer op stap... je hebt een druk programma, meidje Very Happy
Was zeker wel lachen met Ricky Risolles?


jaja, flinke telelens gebruikt, hihi... dus daarom zag ik je nergens meer: je was lekker van het sunny genieten

Heb het leuk in Enkhuizen! bier1
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB   Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tong Tong Fair 2011, voorheen PMB
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tong Tong Fair 2011
» ;-) wellicht ten overvloede: Tong Tong Fair 2010 - 19 mei.. het aftellen is begonnen..
» nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!
» Sandra Reemer lanceert campagne #ikherdenk tijdens Indische Salon op Tong Tong Fair
» Monumentenzorg Den Haag neemt deel aan Tong Tong Fair

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Foto's en verslagen-
Ga naar: