Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Kantjil & de Tijger

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Kantjil & de Tijger Empty
BerichtOnderwerp: Kantjil & de Tijger   Kantjil & de Tijger Icon_minitimewo 5 jan 2011 - 16:51

Like a Star @ heaven

In de laatste week van vorig jaar dwaalden we in Amsterdam rond, het was koud en het liep tegen lunchtijd en op de Nieuwezijds Voorburgwal terecht gekomen kwamen we langs Kantjil & de Tijger. De naam kende ik wel maar we zijn er nooit binnen geweest. Bij 'Kantjil To Go' liepen we naar binnen, de snackbar zeg maar; het spul wat ze hadden zag er allemaal zo aanlokkelijk uit en de geur... we vroegen of we ook hierlangs naar het restaurant konden en ja hoor: we mochten doorlopen.

Kantjil & de Tijger Sdc16111
Oudezijds Voorburgwal

Kantjil & de Tijger Sdc16112

Het was er niet druk, maar dat veranderde al snel. Alle tafeltjes raakten bezet. Het duurde een poos voor we onze bestelling konden doorgeven, en daarna duurde het ook weer lang voor we ons eten geserveerd kregen. We hadden alle gelegenheid om uitgebreid om ons heen te kijken: het ziet er erg gezellig uit met die groene accenten, er hangen schilderijen aan de muur die je kunt kopen, prachtige ramen in art decostijl en ook de gasten die er zaten werden uitgebreid bekeken. Opvallend was het vele Engels wat we hoorden, daarom misschien ook niet zo gek om in het Engels aangesproken te worden... drunken Een duiveltje komt dan even om de hoek kijken en ik kon de neiging om in het Indonesisch te antwoorden bijna niet onderdrukken geek

flyer - in het Engels..
Kantjil & de Tijger Kantji10

Kantjil & de Tijger Kantji11

Kantjil & de Tijger Sdc16113
lepel en vork! jaja

Later las ik op de website dat 'Kantjil & de Tijger' door de lezers van het Engelse magazine Time Out tot 'The Best Indonesian Restaurant of Amsterdam 2009' is uitgeroepen. Vandaar dus dat vele Engels..

Kantjil & de Tijger Sdc16117
Spuistraat - we zaten in het zaaltje rechts van de ingang


Kantjil & de Tijger
Spuistraat 291 - 293
1012 VS Amsterdam.
Reserveren: 020 620 0994
www.kantjil.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Kantjil & de Tijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantjil & de Tijger   Kantjil & de Tijger Icon_minitimewo 5 jan 2011 - 19:25

We weten echter niet wat jullie besteld hebben??? Question Question Question koffie roosje

En don't be afraid: het valt niet onder de reclame wet als je een tipje van de sluier oplicht. Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Kantjil & de Tijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantjil & de Tijger   Kantjil & de Tijger Icon_minitimedo 6 jan 2011 - 12:31

* ik had bordje Bandung en mijn overbuurman had mangkok rendang en orak orik

en daar thee bij gevraagd (maar die was al koud toen het eten kwam)
had een klein stukje krupuk van mijn tafelgenoot gebietst: die was niet echt knapperig...

Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Kantjil & de Tijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantjil & de Tijger   Kantjil & de Tijger Icon_minitimevr 7 jan 2011 - 0:42

Aan de prijslijst van de menu's te zien zijn de prijzen vrij redelijk.
Of het lekker smaakt weet is natuurlijk niet, maar als de krupuk slap (dus oud) is voorspelt dat helaas niet veel goeds.

Selamat makan

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Kantjil & de Tijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantjil & de Tijger   Kantjil & de Tijger Icon_minitimeza 8 jan 2011 - 17:39

Aan het tafeltje naast ons zat een Engels stel, ze hadden soep besteld - het rook heerlijk!, ik denk dat het bamisoep was (wilde niet al te nadrukkelijk kijken wat ze hadden besteld Wink ) en ze deelden die soep samen. Jawel, ze hadden ook iets voor zichzelf besteld, maar ik vond het grapig dat een gerecht delen ook mogelijk is...

Die krupuk, ik vertelde het verkeerd. Ik had een dik hard stukje te pakken


Maar je moet maar zelf een keertje gaan proeven, smaak is nogal persoonlijk..
Maar het is in ieder geval een mooie tent! Very Happy


Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Kantjil & de Tijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantjil & de Tijger   Kantjil & de Tijger Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kantjil & de Tijger
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Javaanse kleine kantjil geboren in Artis
» Kantjil in 'Beestenspul' - op 02-08-2009 in Openlucht Theater Amersfoort
» Een tijger op de stoep…
» Boer doodt tijger.
» Zeldzame tijger geëlektrocuteerd door hek

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Foto's en verslagen-
Ga naar: