Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Op zoek naar de paradijsvogel

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Op zoek naar de paradijsvogel Empty
BerichtOnderwerp: Op zoek naar de paradijsvogel   Op zoek naar de paradijsvogel Icon_minitimewo 11 feb 2009 - 17:51

Op zoek naar de paradijsvogel

Op zoek naar de paradijsvogel Large786781ve1.th
Drie weken lang trok ik van het ene eiland naar het andere in een streek die in geen enkele reisgids wordt beschreven. Ik reisde door Raja Ampat, een eilandengroep die tot de Indonesische provincie West-Papoea behoort. Dat de paradijsvogel op die eilanden woont, hoeft niet te verwonderen: witte stranden, wuivende palmbomen, prachtige koraalriffen en slaperige dorpjes. Het ontbijt groeit aan de bomen, de lunch en het avondeten zwemmen in het water.

Speervissen bleek moeilijker dan verwacht, maar als het donker is en de vissen slapend tussen de rotsspleten dobberen, is het makkelijk om een mooie hap te schieten. 's Avonds roosterden we onze visjes boven een vuurtje op het strand, waarna ik in mijn hangmat dook. Het aantal onbewoonde eilanden is niet te tellen. Soms zijn ze zo dicht bezaaid dat je je in een labyrint waant, op zoek naar de volle zee. Onder water vind je zo'n grote variëteit aan vissen dat je hoofd ervan gaat duizelen. Pas in 2003 maakten wetenschappers een expeditie door dit gebied en ontdekten ze dat het de grootste biodiversiteit ter wereld herbergt, vergelijkbaar met die van de Amazone, maar dan onder water. Neem dus zeker je snorkel mee.

Raja Ampat bereik je door te vliegen op Bali, twee binnenvluchten tot in Sorong (Papoea) en een ferry tot in Waïsaï. Met wat planning raak je vanuit België in drie dagen tijd op je bestemming. In Waïsaï trek je je stoute schoenen aan en charter je een vissersboot. Ik verkende Raja Ampat drie weken in een grote prauw. Per week betaalde ik zo'n 160 euro. (Koen Cobbaert)

www.flickr.com/photos/koencobbaert

Win ook een Bongo met jouw tip! Wil jij op onze kosten relaxen? Verbaas ons met een originele reistip en mail die naar lezerstippenlezers@demorgen.be. Je vakantiefoto's mag je ook opsturen met je tip. Vergeet niet je adres te vermelden.

11/02/09 12u19
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Op zoek naar de paradijsvogel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Op zoek naar een droombaan?
» Op zoek naar de Orang Pendek..
» Op zoek naar Multatuli in Lebak
» - Op zoek naar het Java van Hella -
» Op zoek naar reserve- kapitein J. Gerritsen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Reizen :: Reisverhalen-
Ga naar: