Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 taal/geschiedenis vraag

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Hek




Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 07-02-10

taal/geschiedenis vraag Empty
BerichtOnderwerp: taal/geschiedenis vraag   taal/geschiedenis vraag Icon_minitimezo 7 feb 2010 - 13:28

Hallo! per toeval kwam ik op deze site en ik heb er leuke dingen gelezen, dus ik ben blij dat ik m vond! Ik ben half-indonesische, en een beetje laat met het ontdekken van mijn roots, maar desalniettemin toch maar aan het onderzoeken/ luisteren / koken geslagen Smile
Ik heb een vraag over de spreuk 'merdeka atau mati', kan iemand mij daar wat meer over vertellen? ik weet dat het gebruikt werd door de strijders voor onafhankelijkheid, klopt het dat het 'vrijheid of dood' betekent? is het heden ten dagen nog een beladen spreuk? kon er verder niet zo heel veel over vinden op het internet...Bedankt voor de eventuele reacties, vele groeten, Hek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

taal/geschiedenis vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: taal/geschiedenis vraag   taal/geschiedenis vraag Icon_minitimezo 7 feb 2010 - 15:10

Hallo Hek,

Je vertaling klopt.

Wat betreft "beladenheid" ?

Ach, we zijn +60 jaren verder in de tijd, dus ook nieuwe generaties en tegenwoordig is de term "Merdeka atau mati" een modern begrip geworden voor een soort computerspel of een game voor je Ipod. Basketball

Hoop daarmee je vraag beantwoord te hebben inzake "beladenheid."

Oh en succes met je masakan. Masak apa? Kentang godok of nasi campur?

Gr/H.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Hek




Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 07-02-10

taal/geschiedenis vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: taal/geschiedenis vraag   taal/geschiedenis vraag Icon_minitimewo 10 feb 2010 - 14:28

Hoi Henri
bedankt voor je snelle reactie. idd had ik het ook gevonden als computerspel ed hehe Smile
het koken gaat gestaag vooruit, buiten NL is het niet altijd makkelijk om een toko te vinden helaas, maar dan vraag ik altijd of mensen wat meenemen voor me als ze langskomen..
en dan gewoon trial and error aan de slag Smile
bedankt en groeten
Sanne
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





taal/geschiedenis vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: taal/geschiedenis vraag   taal/geschiedenis vraag Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
taal/geschiedenis vraag
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Bijbel in de taal van het hart
» Talent voor Taal: Babi Koelit
» Een kardinale vraag
» Vraag van Peter
» De taal van de onderdrukker hield Charles van der Sloot in leven

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Bahasa Indonesia :: Vragen, opmerkingen, discussie over Bahasa Indonesia-
Ga naar: