Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 ’Trees een half jaar dood? Ik geloof er niks van’

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

’Trees een half jaar dood? Ik geloof er niks van’ Empty
BerichtOnderwerp: ’Trees een half jaar dood? Ik geloof er niks van’   ’Trees een half jaar dood? Ik geloof er niks van’ Icon_minitimevr 13 jul 2018 - 16:23

’Trees een half jaar dood? Ik geloof er niks van’
Door MASCHA DE JONG

Updated 3 min geleden
13-07-2018 in BINNENLAND

AMSTERDAM - „Trees een half jaar dood? Ik geloof er niks van. Wij hebben haar een maand geleden nog gezien”, klinkt het stellig uit de mond van Truus, die tientallen jaren achter de 84-jarige Amsterdamse woonde. „Wij letten hier in dit wijkje op elkaar.”

In de Marten Corverhof in Slotervaart werd vorige week een overleden vrouw gevonden. De politie bracht naar buiten dat deze 84-jarige Indonesische mevrouw Trees, achternaam niet bekend, waarschijnlijk een half jaar dood in haar woning lag voor zij gevonden werd.

Mevrouw Angent die een paar huizen verderop woont en eerste bewoonster is sinds 1959, kan er ook met haar hoofd niet bij. „Echt ik snap niks van dat bericht dat zij al zo lang dood zou zijn. Zo lang geleden is het gewoon niet dat ik haar ’s ochtends door de straat zag schuifelen. Dan ging ze haar boodschapjes doen. Niet vorige week hoor, maar ook niet een half jaar geleden.”

’Heb haar niet zo gemist’
Het Bluebanddorp, zoals het wijkje in Nieuw-West in de volksmond heet vanwege de blauwe dakranden, kent veel vaste bewoners. Truus: „We hebben een eigen appgroep en een Facebookpagina met tientallen vaste bewoners. Daar verschijnen nu berichten op dat mensen het heel erg vinden, dat zij daar een half jaar lag. Maar meerdere mensen geven ook aan dat zij haar echt niet zo lang geleden nog hebben gezien.”

Een buurvrouwtje, die afgelopen september weduwe werd, vertelt dat de 84-jarige mevrouw nou ook niet iemand was, die „eens gezellig een praatje kwam maken.” Zuchtend: „Nee, ze was vreselijk op zichzelf. Zei eigenlijk niks. Misschien dat ik haar daarom niet heb gemist de afgelopen tijd?”

’Vond ze eng’
Truus denkt daar hetzelfde over. „Ja jammer, sommige mensen hebben gewoon niet zo’n behoefte tot contact. Dat hoeft van mij ook helemaal niet, maar je kan toch wel gewoon gedag zeggen? Zo let je een beetje op elkaar.” Mevrouw Angent: „Er is een paar jaar geleden een poging tot inbraak bij haar gedaan. Jonge jochies van een jaar of 14 stonden met een koevoet aan haar deur te rommelen. Dat vond ze eng en ik weet dat ze sindsdien koos om boven in de woning te leven.”

Truus legt een verband: „Kijk, misschien heeft de politie naar de post gekeken, maar dat hoeft in haar geval helemaal geen graadmeter te zijn. Misschien liet ze de post wel gewoon opstapelen. Hoewel, je zou toch ook zeggen dat de schouwarts dat vaststelt en dat er sectie is gedaan? Het is en blijft een raar verhaal.”

’Natuurlijke dood’
De politie blijft bij het standpunt dat de dood een half jaar geleden is ingetreden. De 84-jarige vrouw zou een natuurlijke dood zijn gestorven.

Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
’Trees een half jaar dood? Ik geloof er niks van’
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Poetsen in Singapore: elk half jaar een zwangerschapstest
» Half jaar cel voor illegaal roken in Jakarta
» Oudste gravering ooit ontdekt op half miljoen jaar oude schelp
» Sergeant krijgt 70 jaar na dood militaire onderscheiding
» "Dat is biologische vader en ik voelde helemaal niks."

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: