Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nederlander vrij na tien maanden in Indonesische hel

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Nederlander vrij na tien maanden in Indonesische hel Empty
BerichtOnderwerp: Nederlander vrij na tien maanden in Indonesische hel   Nederlander vrij na tien maanden in Indonesische hel Icon_minitimewo 30 mei 2018 - 7:34

Nederlander vrij na tien maanden in Indonesische hel

30-05-2018

BANGKOK - Dennis L. uit IJmuiden, die vorig jaar op Bali werd veroordeeld voor drugsbezit, is deze week vrijgekomen. De 46-jarige Nederlander verblijft een aantal dagen in Singapore voor medische zorg, zo heeft hij De Telegraaf vanochtend laten weten.


L. werd in juli vorig jaar gearresteerd nadat er 0,84 gram hasj werd gevonden in zijn woning op het Indonesische eiland. Voor deze kleine hoeveelheid moest hij voor tien maanden de beruchte Kerobokan-gevangenis in.

De politie was een onderzoek naar de man begonnen, nadat er een tip was binnengekomen over een Nederlander die hasj gebruikte. ,,Ik had een ondraaglijke pijn in mijn rug als gevolg van een ongeluk. Geen enkele pijnstiller hielp. Vervolgens bood iemand me op het strand een klein beetje hasj aan. Na vier slapeloze nachten was ik zo wanhopig, dat ik besloot de hasj te proberen tegen de pijn”, aldus Dennis L.

De volgende ochtend vielen tien agenten zijn huis binnen op zoek naar drugs. Het enige wat ze aantroffen, was de kleine hoeveelheid hasj voor eigen gebruik. De tijd in de gevangenis was naar eigen zeggen een ware hel. ,,Mijn rug zit vol met stalen pinnen en schroeven. Ik moet elke dag lopen en zwemmen om mijn spieren en alles in mijn rug soepel te houden. Maar in de gevangenis kon ik nauwelijks bewegen. Ik lag tien maanden lang op een dun matje op de betonnen vloer en verging vaak van de pijn.”

De drugswetgeving van Indonesië behoort tot de strengste ter wereld. Op het bezit en gebruik van drugs staan zware straffen, ongeacht of het om soft- of harddrugs gaat. Het land hanteert een absoluut ’zero tolerance’-beleid, ondanks het gemak waarmee verschillende soorten drugs te krijgen zijn op toeristische trekpleisters als Bali.

Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Nederlander vrij na tien maanden in Indonesische hel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Zes maanden cel voor meisje (15) dat abortus pleegde na verkrachting broer
» Indonesische heli met tien inzittenden vermist
» Dienstmeisjes in Singapore krijgen dag vrij
» Bedrogen bruid ontdekt na maanden geslacht man
» De Boorder voor elf maanden naar Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: