Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 ndische Nederlanders: herdenk bevrijding ook in Heerlen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

ndische Nederlanders: herdenk bevrijding ook in Heerlen Empty
BerichtOnderwerp: ndische Nederlanders: herdenk bevrijding ook in Heerlen   ndische Nederlanders: herdenk bevrijding ook in Heerlen Icon_minitimedo 13 jul 2017 - 9:52


Indische Nederlanders: herdenk bevrijding ook in Heerlen
12-07-2017 om 22:08 door Siebrand Vos


Nu 15 augustus nadert, de dag waarop de Japanners capituleerden, ijvert een groep Indische Nederlanders extra hard voor een Zuid-Limburgse herdenking van die bevrijding in Heerlen.
Roermond is voor de ouder wordende groep mensen die het hebben meegemaakt te ver.

Dichterbij
Het projectteam Herdenking Bevrijding Nederlands-Indië wil daarom een Indië-herdenking in Zuid-Limburg mogelijk maken. "In Limburg is er maar één in Roermond", zegt woordvoerder André Simon (74). "Wij zeiden tegen elkaar: kan dat niet dichterbij? De mensen die het nog hebben meegemaakt, worden oud. Het is niet alleen herdenken, maar ook ontmoeten."

Burgerinitiatief
De groep is een handtekeningenactie begonnen om een burgerinitiatief mogelijk te maken. Doel: een jaarlijkse herdenking en een monument in Heerlen. Eind deze maand gaat de bijbehorende website online. "Het moet een herdenking worden voor de Indische en Molukse gemeenschap in heel Zuid-Limburg."

De Limburger
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
ndische Nederlanders: herdenk bevrijding ook in Heerlen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Boekpresentatie Een ndische Skyline, Fridus Steijlen
» Tenny Tenzer: ‘Ik herdenk ‘t vergeten verhaal van mijn opa’
» #ik herdenk
» Herdenk op 4 mei ook expliciet Indonesische oorlogsslachtoffers
» MINERVA En toch herdenk ik

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: