Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Beste toko van Nederland is Menteng uit Voorburg

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Beste toko van Nederland is Menteng uit Voorburg Empty
BerichtOnderwerp: Beste toko van Nederland is Menteng uit Voorburg   Beste toko van Nederland is Menteng uit Voorburg Icon_minitimewo 6 jan 2016 - 22:15

MAANDAG 4 JANUARI 2016, 13:15
Beste toko van Nederland is Menteng uit Voorburg



VOORBURG - Voor het beste Indische of Indonesische eten moet je in onze regio zijn. In de top tien op de lijst van vijftig beste toko's van Nederland van Indoweb.nl staan maar liefst vijf toko's uit Den Haag en één uit Voorburg. En die laatste is de allerbeste: Toko Menteng.

'Ik ben ernorm blij', zegt toko-eigenaar Seno The. Ondanks dat Toko Menteng twee jaar terug nummer vijf was en in 2015 op de derde plaats stond, had The de titel dit jaar niet verwacht. Het nieuws overrompelde hem dan ook. 'Ik werd erop gewezen door een vriendin van me. Toen ging ik naar de website en zag ik het.'

Het geheim? 'We gebruiken zoveel mogelijk verse producten', vertelt The trots. Ook 'altijd vriendelijk' zijn, 'zo min mogelijk fouten maken' en 'zo goed mogelijk de traditionele smaak krijgen', hebben waarschijnlijk geholpen om de beste te worden. 'Ik heb tegen het personeel gezegd: dit is een prijs voor jullie allemaal', aldus The.

Uitbreiding

Het succes van The krijgt een vervolg. 'Ik wil een tweede vestiging gaan openen', verklapt de toko-eigenaar. De plannen zijn nog niet helemaal rond, maar The hoopt over dat hij een paar maanden ook in Den Haag de deuren kan openen.

Niet alleen Menteng is opgevallen. In de top tien van Indoweb staan verder ook Toko Sawa Indonesian Food uit Den Haag (3), Toko Dian uit Den Haag (4), Toko Poesaka uit Den Haag (5), Toko Deli uit Scheveningen (7) en Restaurant Toko Frederik (10) uit Den Haag. De nummer één van vorig jaar, Toko Si Pentje uit Den Haag is dit jaar terug te vinden op plaats 16.

Filmpje bij Omroep West

De complete lijst 50 beste toko's in Nederland bij Indoweb

De 50 beste Indonesische restaurants in Nederland
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Beste toko van Nederland is Menteng uit Voorburg Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beste toko van Nederland is Menteng uit Voorburg   Beste toko van Nederland is Menteng uit Voorburg Icon_minitimevr 8 jan 2016 - 16:18

Plan B op plek 26 in Top 50 beste Indonesische restaurants

08 januari 2016

Beste toko van Nederland is Menteng uit Voorburg 33zco4i
Franco Palomba en Eric Westra.

DELFT - Plan B op de Boterbrug is op een respectabele 26ste plek geëindigd in de top 50 van beste Indonesische restaurants van Nederland.
Eigenaar Erik Westra is erg blij met deze beoordeling van de website Indoweb (nieuws uit Indonesië en de Indische gemeenschap). Indoweb zet al een aantal jaren de beste restaurants op een rijtje. Ook de Indonesische toko’s zijn gerangschikt door de site. Indisch eetcafé Plan B is de enige Delftse horecagelegenheid die in de lijst is terug te vinden. Op de eerste plaats eindigde Restaurant Blauw in Utrecht, tweede werd The Raffles in Den Haag en Restaurant Anak Blitar uit Hoofddorp prijkt op plek drie. Op de toko-lijst domineren Den Haag en Amsterdam.

Gasten van Plan B waarderen de kookkunsten van Erik en chefkok Franco Palomba als authentiek. “Zó smaakt de authentiek Indische keuken. Zoals je het bij je moeder ook krijgt”, zeggen ze. De ‘signature dish’ van Plan B is nasi goreng in een wok. Voor de goede orde: gebakken rijst met varkensvlees en grote garnalen. De rest bestel je er los bij.

Delftse Post


Volgens mij, is Erik de chefkok........
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Beste toko van Nederland is Menteng uit Voorburg
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Beste toko van Nederland zit in Den Haag, toko in Voorburg op plek 3
» Toko Eddo Voorburg, Indonesische toko voor catering en afhaalgerechten
» Proef het authentieke Indonesië bij Toko Menteng
» Jamai beste zanger van Nederland
» De leukste Pasar van Nederland bij Toko Neba 18 aug. as.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Recepten/Dapur-aangelegenheden-
Ga naar: