Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De oorlog van mijn moeder - Yaël Vinckx

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

De oorlog van mijn moeder - Yaël Vinckx Empty
BerichtOnderwerp: De oorlog van mijn moeder - Yaël Vinckx   De oorlog van mijn moeder - Yaël Vinckx Icon_minitimedi 7 apr 2015 - 11:07


De oorlog van mijn moeder - Yaël Vinckx


Boekpresentatie Yaël Vinckx

3 april 2015

Op vrijdag 17 april wordt het eerste exemplaar van 'De oorlog van mijn moeder' van Yaël Vinckx gepresenteerd bij Van Stockum in Leiden.

In haar boek schrijft Yaël Vinckx over het leven van haar moeder, en over de aarzeling van haar moeder om daarover te vertellen. De moeder van Yaël Vinckx moest in de eerste veertien jaar van haar leven vier keer vluchten. Nu spreekt ze voor het eerst met haar dochter over het verleden. "Het is een wonder dat we nog leven." Geëvacueerd uit Vlissingen, verjaagd door de nazi’s, in een schuilkelder tijdens de Slag om Arnhem en naar Nederlands-Indië in de Bersiap-tijd – het leven van de moeder van Yaël Vinckx speelde zich voor meer dan de helft af in oorlogstijd. Ze leefde zonder enige zekerheid over de toekomst, zonder een echt thuis, en zonder een veilige plek in de maatschappij, in de familie, of onder vrienden. In 'De oorlog van mijn moeder' schrijft Yaël Vinckx over dit leven, en over de aarzeling van haar moeder om daarover te vertellen.

In 2013 reist Yaël Vinckx met haar moeder Inge naar de plekken van toen. Naar het gebombardeerde koetshuis in Arnhem, de Vlissingse boulevard en naar Scheveningen. Ten slotte reist Yaël Vinckx naar Indonesië, maar haar moeder weigert mee te gaan. "Ik heb daar niets te zoeken," fulmineert ze. Pas later leert de auteur waarom haar moeder nog steeds zo reageert - en waarom haar ogen nog fel oplichten wanneer ze het woord 'vrijheid' hoort.

De boekpresentatie vindt plaats op vrijdag 17 april en begint om 16.30 uur in de Van Stockum in Leiden. Toegang is gratis.

Unity Nu


===========================

De oorlog van mijn moeder - Yaël Vinckx Buk_oo10

Nederlands
Nog niet verschenen - Beschikbaar op 15-04-2015
Druk 1
208 pagina's
Uitgeverij Cossee
ISBN10 : 9059365798
ISBN13 : 9789059365797
€ 19,90

(Bol.com)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
De oorlog van mijn moeder - Yaël Vinckx
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn favoriete vertelling was het 'kerstverhaal' van mijn moeder
» Documentaire ‘Mijn familie in tijden van oorlog’ van oorlog
» ‘Vader begon te lachen, mijn moeder huilde’
» Eerbetoon aan een 'Indische' moeder
» Uitnodiging perspresentatie De Oorlog en 13 in de Oorlog

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Boekbesprekingen-
Ga naar: