Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Fred gaat met de tuktuk naar Bali

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Fred gaat met de tuktuk naar Bali Empty
BerichtOnderwerp: Fred gaat met de tuktuk naar Bali   Fred gaat met de tuktuk naar Bali Icon_minitimedi 13 jan 2015 - 11:18



Fred gaat met de tuktuk naar Bali

Door: Martijn Verwaaijen
13-1-15 - 11:00 Fred Oldenburg. © AD/Ricardo Smit.

Fred Oldenburg, die plannen had om met de scooter naar Bali te gaan voor het goede doel, heeft zijn plan flink gewijzigd. Zo gaat hij niet op de scooter maar met een tuktuk en heeft hij een reisgenoot die de tocht van 20.000 kilometer met hem af gaat leggen: de 64-jarige Bas van Loopik.

''Het gaat een heel avontuur worden, want ik ken Bas eigenlijk nauwelijks,'' zegt Oldenburg. ''Wij schijnen ooit samen in dezelfde boot aan de Drakenrace te hebben meegedaan, maar voor de rest ken ik hem alleen van gezicht.''

Van Loopik zocht contact nadat Fred Oldenburg via allerlei media aandacht vroeg voor zijn plannen. Hij maakt de tocht naar Bali in de hoop dat hij gesponsord wordt. ''Ik wil zo aandacht vragen voor leukemie en zoveel mogelijk geld ophalen voor onderzoek naar acute leukemie,'' vertelde hij eerder in deze krant. Zijn drijfveer is dat zowel een tante als een nichtje onlangs leukemie heeft gehad.


Fred gaat met de tuktuk naar Bali 01_tuk10 Met deze tuktuk gaat het stel op pad. © Fred Oldenburg.

Brandstof
Omdat een bedrijf uit Arkel ineens met een tuktuk op de proppen ­kwam stapte Fred af van het plan om met de scooter op pad te gaan. ''En omdat wij samen gaan kunnen wij het rijden langer volhouden. Bovendien krijgen wij voldoende brandstof mee om naar Singapore te rijden. Met de scooter zou dat niet kunnen, dan had ik ook hele stukken met de trein moeten doen.''

Desondanks verwacht Oldenburg vijf tot zes maanden onderweg te zijn. ''Alleen daarom al is het fijn dat Bas meegaat. Het voordeel van de tuktuk is, dat wij nu ook meer bagage mee kunnen nemen. Van het bedrijf in Arkel krijgen wij ook heel veel reservespullen mee, zoals een extra motorblok, wielen en genoeg olie om de reis door te komen. Een ander voordeel is, dat wij allebei best handig zijn, dus als er iets misgaat kunnen wij het probleem in principe zelf oplossen.''

Wanneer de twee op pad gaan is nog niet duidelijk. ''Er moet nogal wat geregeld worden, en pas daarna gaan wij een datum prikken,'' aldus Oldenburg.


AD
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Fred gaat met de tuktuk naar Bali
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Publieksprijs Imagine gaat naar The Raid
» Hoogendoorn gaat huizen bouwen op Bali
» Indonesië gaat op zoek naar eilandnamen (en investeerders)
» Eerste Guislain-award gaat naar Indonesiër
» Massage op Bali gaat iets anders dan gepland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: